Ha valaki is kicsit közel került az értékesítés területéhez, akkor tudhatja, hogy az eladást lépcsőzetesen kell felépíteni. Lehet ez mosópor vagy műszaki cikk. Először egy ingyenes termék kóstoltatás, aztán egy kicsit drágább de kisebb kiszerelésű, majd jöhetnek a nagy egység- és utántöltő csomagok. Nézzük meg, hogyan működik ez a drogok területén?

Mint ahogy fent láthattuk a marketing alapképlete igen egyszerű. Ingyenes vagy olcsó próba, aztán mikor a termék bizonyított, jöhet az egyel magasabb kategória, s mikor az is bizonyított, jöhet a következő és így tovább. Valójában ha valaki jó a marketing (azok a módszerek, ahogyan kívánatossá teszünk egy terméket) területén akkor olyan módszert tud kitalálni, ami a fogyasztást elkezdeti a személlyel, majd az egyre drágább termékeket képes neki eladni.

drog1_http_i_telegraph_co_uk.jpg
 A "Nem drog"
(Kép forrása: i.telegraph.co.uk)  

A drogok (méreg anyagok, amik a test működésére negatívan hatnak, pontos működésük a Narconon Balaton oldalon itt látható) esetében sincs ez másképp. 

Tehát ha drogot akarnánk eladni, a feladat az, hogy a személy megtapasztalja, hogy az anyag (legyen bármiféle mérgező anyag) hangulat javulást, és különleges érzést ad neki. (Természetesen a mérgezésnek később lesz érezhető negatív hatása, de a szervezet addigra hozzászokik az adott anyaghoz és a személy újra át akarja majd élni az "élményt".)

Három feladatunk van. Az első feladat megtapasztaltatni  a személlyel  a hamis "hangulat emelő" élményt.

drog2_homestayglobal_com.jpg
 A könnyű drog
(Kép forrása: homestayglobal.com)

Ezt legkönnyebben egy olyan anyaggal tudjuk elérni, amit az emberek nem tartanak annak ami.

Hozzuk hát létre az első kategóriát. A személy ennek használata során megtapasztalja azt a furcsa állapotot, amit a drogok okoznak, és hozzászoktatja a szervezetet a méreganyagokhoz.

Ezért ezt a terméket nevezzük el NEM DROGNAK.

Második lépéskét szükségünk van egy másik termékre, amiről a személy már tudja, hogy drog, viszont azt is gondolja, hogy ez a dolog nem annyira káros. Ennek a kategóriának olyan nevet kell adni, ami egyben a kevéssé károsságot és az olcsóságot is sugallja.

Ezért ezt a terméket nevezzük el KÖNNYŰ DROGNAK.

drog3_flarenetwork_org.jpg
 A Kemény drog
(Kép forrása: flarenetwork.org)

Másrészt szükségünk van magasabb kategóriás, drágább termékre, amire a törzsvásárló tovább tud lépni, és ami státusz szimbólumként is működik.

Ezért ezt a terméket nevezzük el KEMÉNY DROGNAK.

És kész is van a tökéletes értékesítési tervünk gerince, amire építeni lehet.

 

Három további tökéletes marketing húzás, amivel támogathatjuk a fenti stratégiát:

 

1. Ha el tudjuk érni, hogy bizonyos alapvető tudatbefolyásoló anyagot az emberek ne tartsanak drogoknak ("NEM DROGOK"), akkor az általunk KÖNNYŰ DROGNAK nevezett termék kategóriát könnyebb elérhetővé tenni. Ennek oka, hogy azt a bizonyos "módosult tudatállapotot" a személy már a NEM DROGOKKAL is megtapasztalja, s hatása alatt a KÖNNYŰ DROG első használata könnyedén elérhető. Így a "NEM DROGOT" nevezhetjük "Bevezető terméknek" is. (Egyes statisztikák szerint az úgynevezett könnyű drogot az esetek túlnyomó többségében alkohol, azaz "NEM DROG" befolyása alatt próbálják ki az emberek először, nem józan, tiszta állapotban). Ha ezeknek az anyagoknak a használatát szokássá tesszük és a kultúra részévé válik, használatuk mindennapos, akkor teljesítettük ezt a pontot.

2. A Könnyű drog elnevezés vonzza az új használót, és taszítja a régit, aki előre akar lépni. Ez egy egyszerű ám brilliáns piaci módszer, így ezen a területen is működni fog. Ráadásul az elnevezés ki fogja alakítani a személyben azt a téves elgondolást, hogy ezekre az anyagokra nem lehet rászokni, hiszen "könnyűek" (mekkora tévedés!).

3. A végső termék, a kemény drog sugallja, hogy "ha kemény vagy ezt használod". Ismét tökéletes elnevezés, hiszen rengeteg dolgot teljesít. A használója keménynek érezheti magát, akár egy kemény sportautóban vagy motoron feszítő fickó. Ez a kategória teszi a többi alacsonyabb kategóriás terméket a vevő szemében kevésbé ártalmasnak, hiszen meg tudja nyugtatni a lelkiismeretét az egyes adagok elfogyasztása előtt, közben és után, "Én nem használok olyan erős anyagot".

A bejegyzés trackback címe:

https://drogstory.blog.hu/api/trackback/id/tr403588990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása